søndag 4. mars 2012

Vår

Det er begynnelsen av mars. Dagene er lysere, fuglene har kvitret en stund. Da vi kom hjem fra vinterferie i går var eindommen vår fri for snø. Ikke en eneste bitteliten klatt var igjen. Jeg vet at det har hendt før, store snøfall i mars. Jeg velger å tro at det ikke skjer i år. For å hilse våren velkommen gikk jeg i gang med vårrengjøringen ute i dag. Det er nesten rituelt. Jeg liker å koste, spyle, rake bort gammelt rusk og rask for liksom å fortelle våren at den ikke behøver å nøle, den er så hjertelig velkommen. Så håper jeg på noen nedbørsfrie ettermiddager i uken som kommer, da kan jeg rake plenen, kanskje rufse litt i luggen på torvtakene, spyle terrassen, rydde bort rot og skrot og glede meg enda mer over våren som er i anmarsj.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar