tirsdag 22. mai 2012

Pip

Jeg er rektor. Jeg er til og med så heldig at jeg er rektor på en skole hvor elevene rapporterer om null mobbing. Det er jeg fryktelig glad for. Samtidig skal her ikke hviles på laurbær, man får ikke mobbefrie skoler uten å holde trykket og fokuset på elevmiljø oppe. Men altså. Da jeg bladde gjennom nettutgaven til BA og leste saken om elevundetsøkelsen som viser at vi ikke har fått ned mobbetallene i Norge så var det en leserkommentar som fanget min interesse. Leseren skriver om et barn som mobbes av alle, inkludert lærerne og rektor. Jeg skal ikke mene så veldig mye om det, bortsett fra at det var fryktelig om det var sant, og at rektorer har fryktelig travle dager og alt for lite tid sammen med elevene, sånn at de fleste av oss vil bruke den dyrebare tiden til annet enn mobbing av elevene våre. Når vi først hadde noen minutter sammen med dem, mener jeg. Men det gjelder kanskje ikke alle. Eller så har leseren misforstått noe. Noe har han definitivt misforstått. Ettersom det er sent på ettermiddagen lar jeg språknerden tre frem og rektoren slappe av litt. Bestefar skriver: Det er nokk like mye mobbing som blir utført av lærere og andre ansatte på skolene. Har selv hvert og anmeldt både skole og rektor ved skolen, der det ble gjentatte ganger mobbing av mit barnebarn, og vold som ble påført han. Jeg hadde et møte med Rektor ved denne skolen, men han var mer opptatt av å forsvare sine ansatte som bedrev mobbing av et barn på 10 år. Slike rektorer burde fått sparken på¨flekken. Tror lyden hadde fått en annen pip hvis jeg hadde tatt fatt i han og lert han vanlig folkeskikk.Saken ble politianmeldt men som vanlig så rant det bort i sanden, da det var vansklig å føre bevis for slikt.. Tror lyden hadde fått en annen pip? Der mistet jeg fokus på hva teksten egentlig handlet om.

2 kommentarer:

  1. Jeg datt ut på "nokk"....

    SvarSlett
    Svar
    1. Les det en gang eller syv til, så ser du at fyren faktisk truer med å banke opp rektor! Hallo! Jeg gjør meg noen tanker om hvorfor det stakkars barnet åpenbart strever.

      Slett