torsdag 31. mai 2012

Trafikkregler

I dag gadd jeg ikke rygge for en bilist som ikke overholdt vikeplikten sin ved en innsnevring til ett felt. Bilisten så meg godt men satset nok på at jeg skulle gi meg siden hun hadde en diger bil og jeg en helt normal. Men jeg var i det vanskelige hjørnet og sto helt i ro enda hun pekte og fektet og tydelig gav uttrykk for at jeg burde flytte meg. Jeg er sta så hun måtte gi seg til slutt. Hun rygget litt, endte midt i veien i stedet for inntil siden og kjørte frem igjen. Da hun kom opp på siden av meg åpnet hun vinduet,sikkert for å lese meg teksten. Jeg kom henne i forkjøpet og sa at hindringen var på hennes side, altså skulle hun ha stoppet i følge trafikkreglene. Da kom gullreplikken: du kan da ikke bruke de reglene her!! God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar